L’11a Trobada de Pessebres Vivents de Catalunya a l’Espluga de Francolí ha portat fins al Pessebre de l’Espluga més d’una vuitanteta de representants de diferents pessebres vivents d’arreu del país amb qui hem compartit una jornada meravellosa de descoberta i formació.

Hem gaudit d’un esmorzar de benvinguda a la plaça de l’Església amb entrepà amb botifarra blanca i negra de l’Espluga, vi de l’Espluga i coca de l’Espluga, gentilesa de Cal Tullet i preparat pel voluntariat del Pessebre de l’Espluga.
Els participants han estat rebuts amb una caixa de carquinyolis de les diferents pastisseries de l’Espluga i han pogut visitar lliurement l’església vella i el campanar.

Les activitats han començat amb la ruta guiada pels espais del Pessebre Vivent, que es poden visitar durant tot l’any i una xerrada al taller del carrer del Mig sobre el projecte #Anemperfeina de l’@insjoanamigoicallau, amb testimonis inclosos del treball fet al Pessebre Vivent per part de l’alumnat.


A l’auditori Carulla-Font, l’alcalde de l’Espluga ha donat la benvinguda als assistents acompanyat de la presidenta de la Federació. Finalment, la veterinària i la cap de l’Oficina del Departament d’Agricultura i Ramaderia a la Conca han ofert una sessió formativa sobre l’aplicació de la Llei de Benestar Animal en el món dels pessebres vivents.


La Trobada ha acabat amb un dinar a l’Art Restaurant una visita guiada a les Coves de l’Espluga, on es van representar pessebres vivents de 1967 a 1968. Pels visitants ja les havien visitat, s’ha ofert un petit recorregut per l’Espluga medieval. Moltes gràcies a tots els col·laboradors i participants per fer possible aquesta diada!


La trobada del 2018 a Poblet
L’any 2018 una quinzena de pessebres vivents de Catalunya ja van participar en una trobada similar, la quarta, que va tenir lloc al Monestir de Santa Maria de Poblet, organitzada per la llavors Coordinadora de Pessebres Vivents i l’Associació del Pessebre de l’Espluga. Aquella jornada va estar dedicada a la formació prèvia a la nova temporada de representacions nadalenques, especialment en l’ús de les xarxes socials per la difusió de les representacions. També es va formar els organitzadors dels pessebres vivents en matèria de gestió i protecció de dades.

